Alfons äger.

Hej!! Jag kollade nyss på Alfons Åberg på Bolibompa.. tönt må jag vara. Alfons Åberg e ju bara bäst.  Han e så godhjärtad o fin människa. Världens goaste o gulligaste. Såå sööt.. Det var säkert 10 år sen jag kollade på det sist, men inte förränns nu har jag fattat poängen med det! Varje unikt litet avsnitt har ju ett fint litet unikt budskap som man ska lära sig av. Detta avsnittet handlade om att man inte behöver slåss för att vara populär och cool. Avsnittet hette; Är du feg Alfons Åberg? hahah. Alla hans kamrater på dagis ville slåss men han kunde inte med.
Till slut avslöjade han att ; "Jag törs inte helt enkelt". Allegosingen va. gosigoo. Så härlig brun stickad lurvig tröja har han oxå, med små trasiga shorts med lapp och små små tygskor med millimetersmala skosnören. Klockrent. ;) Jag blev så nostalgisk o glad. hihi.

Nu ikväll så handlade jag o chrille på Krokslättslivs nere på torget... Det stället asså, heelt tomt o litet skruttit, jämfört med Maxi iallafall ! :p men det va inte dött direkt. massa left over- leksaker har dom oxå typ.. Koreanfamilj som jobbar där, med deras små söta barn.. vi köpte allt lite goa grejer, chokladsås, ( I live for it) korvbröd, ostkaka o riskakor.. det lät inte som nån god mix men åh så gott individuellt. !

Dagens spontan-dikt:
Underbar och snäll.
aldrig värd en smäll.
ärlig och unik.
skulle säkert passa inom politik.
där han oxå är en person lite lik. ( fredde reinfeldt)
Sympatisk och ödmjuk som få.
när andra slåss, tittar han endast på.
Han är värd både guld och brons
Ja alla älskar vi vår Alfons!!!

Kommentarer
Postat av: Domme

Haha, vad sött Sarah! Kanondikt måste jag säga, du är grymm! :D:D:D <333

2008-11-19 @ 23:51:23
URL: http://domme.blogg.se/
Postat av: sarah

hhiihi tackar hjärtat ! Du e grym min kära vän! sötis. Puss hippas vi ses snart! <3

2008-11-21 @ 16:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0