Fredag

Hej!

Imorse när jag gick till skolan, i snölandskapet, Narnia, så mötte jag på en liten grabb och hans storasyster. De va väl i 6 och 10 årsåldern. Systern drog i sin bror, för de hade bråttom..Sluuuta dra då...sa pojken..och så sa han till mej: Kan inte du säga till henne o sluta dra imej?? hehhe.. ehm..jag bara log och gick vidare..

Alltså år 2009:s nya "skönhetsmode" hatar det ordet, men anyway, borde vara " att ALLA är fina som de är. ALLA duger precis som dom är naturligt, och är skapta så av kärlek. Ingen ska komma till en och säga hur man "borde se ut".. Det är så fel. Jag stör mej! Varför är utssende så himla viktigt vart man än går eller gör??

Man ska inte jämföra sej med andra, man ska inte göra det. Det bådar inte gott för nån, varken för dej eller de du jämför dej med. Det är inte okej att jämföra längder,ögonfärg,hår,storlek..alla är vi oss själva, vi är alla vackra och snygga som vi är!!!!!!

Eller som en känd gammal filosof citaerad: "Ta ingen skit.." - Grynet.

Okej vi alla är ytliga och bryr oss om vårat utseende, vi tar ju hand om oss själva, det måste vi ju få göra, men det finns skillnader och gränser inom detta. Det är skillnad på att vara hälsosam mot kropp,hud och hår, och att vara utseendefixerad.

Och så vill jag även tillägga att vi borde tänka på de utrotninghotade afrikanska albinos. De dödas och används som försökskaniner till olika experiment.... så tragiskt.

God bless u all! <3

Ha en skön Fredag.
Hakuna Matata.

Kommentarer
Postat av: s to the a to the rra

haha, jag håller med dig så jädrans mycket! lalala, "ta ingen skit".... :P

Du är bäst <3

2009-03-14 @ 10:36:56
URL: http://sarrorra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0